S P L A T

S P L A T forum


You are not connected. Please login or register

Husregler

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 Husregler on Ons 25 jun 2008 - 15:39

Rune

avatar
Founder
Husregler
(Hvis andet ikke er nævnt her spilles der efter LRB6! http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m780049a_Blood_Bowl_Competition_Rules.pdf )

-En spiller, der, når ligaen stopper, har opnået flest touchdowns eller kills, får næste sæson fan favorite som gratis skill. Denne skill holder dog kun næste sæson.
Hvis der er flere spillere, der deler topscoren for TD’s eller kills, er det de to der har flest (TD’s eller kills), der vinder prisen. Hvis 3 eller flere spillere deler førstepladsen, er der ingen der får fan favorite.

-En coach, der stiller op med et hold hvor figurerne ”ligner” de spillere, de skal forestille og hvor alle figurer på holdet er malet, modtager en gratis bonus på 1 på fan factor. Tilskuerne kan godt lide, at deres hold gør lidt ud af sig selv…Star Players tæller ikke med og behøver derfor ikke være malede.

-På nuværende tidspunkt er vores liga ikke ret stor (9 hold). Derfor må der højst være 2 hold med i ligaen af samme race.

-Hafling teams treemen, goblin/underworld teams trolls og ogre teams ogres kan alle tage block på et normalt improvement roll i stedet for kun S. Vælges der block tæller denne skill som et dobbeltslag til TV.

-Hvis en person, der ikke er coach i den gældene kamp, indvirker på spillet på nogen måde (kommer med råd eller forslag) kan han blive straffet. Det er modstanderen til coachen der er blevet hjulpet der bestemmer om der skal gives en straf. Straffen for at indvirke i et spil man ikke er en del af er, at man i sin næste kamp mister en re-roll fra sit skema (dvs. man har en re-roll mindre i hver halvleg) uden at man også mister tilsvarende værdi fra sit hold. Man får selvfølgelig sin re-roll igen efter sin næste kamp.

Ligastruktur

-Der spilles i første omgang en indledende ligastruktur, hvor alle møder hinanden en gang. Ligaen deles op i to, Lower og Upper Bracket. Denne indeling sker efter holdenes Team Value. Er der 8 hold med i ligaen kommer de 4 hold med lavest TV ved ligaens start i Lower Bracket og de 4 hold med højest TV i Upper Bracket. Er der et ulige antal hold placeres der altid et mere i Upper Bracket. Denne opdeling betyder også at det hold (med dets tilsvarende TV), som en coach melder til ligaen er det hold, som skal spille kampen i første runde. Det er med andre ord ikke tilladt at ændre sit hold før efter den første kamp er spillet. Har to hold samme TV trækkes Fan Factoren fra. Har holdene også samme TV efter dette trækkes der lod.

-Hvem går videre?

Er der 7 hold i ligaen går nr. 1 fra Lower og Upper videre til semifinalerne. Samtidig får de to bedst placerede(flest points osv.) hold fra enten Lower eller Upper et wildcard til semifinalerne. Dvs den bedst placerede 1er fra Upper eller Lower møder det dårligst placerede hold, som fik et wildcard og den næstbedst placerede 1er fra Upper eller Lower møder det bedst placerede hold som fik et wildcard. Dernæst spilles der finale og bronzekamp.

Er der 8 hold i ligaen går nr. 1 fra Lower og Upper videre til semifinalerne. Samtidig får de to bedst placerede(flest points osv.) hold fra enten Lower eller Upper et wildcard til semifinalerne. Dvs den bedst placerede 1er fra Upper eller Lower møder det dårligst placerede hold, som fik et wildcard og den næstbedst placerede 1er fra Upper eller Lower møder det dårligst placerede hold som fik et wildcard. Dernæst spilles der finale og bronzekamp.

Er der 9 hold i ligaen går nr. 1 og 2 fra Lower og Upper videre til A-semifinalerne. Samtidig får det bedst placerede(flest points osv.) hold fra enten Lower eller Upper et wildcard til semifinalerne. Her sidder det samlede bedst placerede hold over i en kamp. Skulle dette hold have nogle missed spillere bliver disse klar til semifinalen efter at have siddet over i en runde. Den dårligst placerede 1er møder så det næstbedst placerede hold i den ene semifinale. I den anden semifinale møder den bedst placerede 1er vinderen af kvartfinalen mellem den dårligst placerede 2er og det hold som fik et wildcard. Dernæst spilles der finale og bronzekamp.

-I den indledende liga gives der 3 point for sejr, 1 for uafgjort og 0 for hver tabt kamp. Er der pointlighed afgøres det ved indbyrdes kampe. Er der flere end to hold, som har samme antal point er det de indbyrdes opgør mellem de pågældende hold, som er afgørende (dvs point, måldifference, målscore osv). Er der lighed i de indbyrdes opgør er det måldifferencen, som er afgørende. Er måldifferencen lige stor afgøres det ved flest scoret mål. Er målscoren helt ens afgøres det ved CAS-scoren. Skulle disse også være ens afgøres det ved Kills-scoren. Er disse igen ens er det holdet som sidste sæson fik den bedste placering (nye hold er her dårligst stillet).

-Er to hold i en knock-out-kamp lige efter ordinær spilletid, spilles der overtid i form af sudden death (første hold der scorer vinder). Der kastes en D6 om hvem der starter og derefter spilles der en normal halvleg ud. Har ingen scoret efter denne halvleg får spillerne en kort pause og det sparkende hold i første halvleg af overtime modtager derefter bolden.

Cups

-I de forskellige cups inddeles holdene først i puljer på 3-4 hold. Holdene går derefter videre til et Play-Off system, hvor det er vind-eller-forsvind. Der spilles ikke nogen bronzekamp. Afgørelsen for hvem der går videre fra de indledende puljer sker på samme måde som i ligaen. Er holdene lige efter ordinær tid i en vind-eller-forsvind-kamp, spilles der overtid som i ligaen.

Præmier

A-Play-Off
-3.pladsen modtager en ekstra MVP.
-2.pladsen modtager 2 SPP til samtlige spillere som deltog i finalen.
-1.pladsen modtager 2 SPP til samtlige spillere som deltog i finalen, samt ”The SPLAT-Cup Trophy” som giver +2 i winnings hele næste sæson i form af sponsoraftaler.

Chaos Cup
-Chaos Cuppen afholdes et tilfældigt sted i det kolde kaotiske nord. Vinderen af Chaos Cuppen kan få en valgfri spiller på eget hold muteret. Har spilleren ikke adgang til mutationer på et normalt improvement roll, bliver der i stedet for 20K lagt 30K til TV.

Golden Hand
-The Golden Hand Cup bliver afholdt af de kære elvere i skoven, Athel Loren. Eleverne er her påhjemmebane og får af denne grund +1 i FF under turneringens forløb. Dette gælder Elf Teams, High Elf Teams og Wood Elf Teams. Derudover forlanger elverne 10.000 gp fra hvert deltagende hold, hvilket primært går til betaling af Ariel for hendes ydelser til det vindende hold!
Præmien for at vinde The Golden Hand Cup er at selveste Ariel (dronningen af Athel Loren) vil heale en udvalgt spiller på det vindende hold. Denne spiller vil blive healet for samtlige skader og spilleren der skal heales vælges af coachen. Er der en spiller som er afgået ved døden i netop denne turnering har Ariel også kraften til at genoplive denne spiller i stedet for at få healet en anden spiller (havde den døde spiller skader på det tidspunkt hvor han/hun døde vil Ariel også heale disse!). Har det vindende hold ingen skadede eller døde spillere kan holde få tildelt en MVP, som kan blive placeret på enhver spiller, efter coachens ønske. Coachen kan også vælge MVPen frem for at få healet en spiller, selvom elverne anser det for særdeles barbarisk ikke at hjælpe en spiller som tydeligvis lider under de skader han/hun har påført sig i bestræbelserne på at hjælpe sit hold! Der er kun en præmie til vinderen af Cuppen.

Dungeon Bowl
-Denne turnering afholdes i under det mægtige tårn ved Karag Dron i de høje bjerge øst for "The Old World". Dette er dværgenes land og griske som de er, så forlanger de 20K fra hvert deltagende hold! Disse guldmønter er betalingen for fremstillingen af et magisk stålsort armbånd, som overdrages til vinderen af turneringen. Armbåndet kan gives til en valgfri spiller på det vindende hold af deres coach. Armbåndet er permanent, men coachen kan vælge at dræbe spilleren og dermed give det til en anden "heldig" spiller (dermed fås et reroll på følgende slag). Uddelingen af armbåndet skal afgøres med det samme. Eventuelle forbedringer vil blive lagt til TV. Der kastes 1D6:
1 - Bonehead
2 - Ingen effekt
3 - +AV
4 - +MA
5 - +AG
6 - +ST
-Forbedringen kan ikke medføre at en spiller får mere end hvad der ifølge LRB6 er lovligt (fx MA11 eller mere end +2 i en enkelt stat). I det tilfælde vil armbåndet ikke have nogen effekt. Bonehead kan modtages af alle spillere bortset fra spillere der i forvejen har Bonehead, Really Stupid, Wild Animal, Blood Lust eller Take Roots, da vil armbåndet heller ikke have nogen effekt.

Rookie Bowl
-Turneringen afholdes midt i Reikwalds Forest nær byen Bogenhafen. Turneringen er ikke særlig kendt udenfor imperiets grænser og deltagerne er derfor næsten udelukkende amatører. Præmien til det vindende hold er heller ikke specielt glorværdig og består af en træningslektion af den velnærede hafling, Puggy Baconbreath.
Til at repræsentere dette kan hold med en TV på 1.750K+ ikke deltage i turneringen. Et hold kan godt have en højere TV midt i turneringen, men det er ikke tilladt fra start. Holdopstillingen ved tilmeldingen til turneringen er også den, som skal benyttes i første kamp i turneringen. Det vindende hold udvælger to spillere, som får en 1D8 SPPs. Dette gøres efter at samtlige post match procedures er afviklet, inklusive MVP'en.

Nye Skills

Legend:
-Egenskaben Legend bliver givet til føreren af all-time listen indenfor kategorierne Kills, TDs, CAS og Comp. Det vil være muligt igen at miste denne egenskab skulle man blive overhalet på listen og dermed ikke længere ligge nummer 1. Er førstepladsen delt mellem to eller flere spillere får ingen af dem Legend.
-Egenskaberne indenfor hver af kategorierne har følgende effekter taget fra almindelige egenskaber fra LRB5. Den ønskede skill vælges selv af coachen. Har spilleren alle egenskaber er han/hun rigelig god og får ingen! Alle egenskaber vil blive lagt til TV og er det ikke en egenskab en spiller kan få på et normalt improvement roll, vil der i stedet for 20K blive lagt 30K til TV. Den skill som vælges kan ikke ændres igen. Bliver spilleren først overhalet af en anden spiller i den reskeptive kategori, for derefter at vinde Legend igen kan han/hun dog tage end anden skill en den han/hun havde i første omgang.

Kill Legend (min. 5 kills): Mutation Skill.
Touchdown Legend (min. 20 TDs): Agility Skill.
Casualty Legend (min. 25 CAS): Strengh Skill.
Completions Legend (min. 40 Comp): Passing Skill.

Fan Favourite:
-En spiller der, når ligaen stopper, har opnået flest touchdowns eller kills får indtil næste sæson fan favorite som gratis egenskab. 

Hvis der er flere spillere fra forskellige hold der deler topscoren for TD’s eller kills er der ingen, som vinder prisen. Er det dog 2 eller flere spillere fra samme hold, må coachen vælge en af sine spillere, som får fan favorit.

Vis brugerens profil http://splatcup.goalsoccer.net

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum