S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

Tekniske spørgsmål til character creation

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

rass

Halv-elver Bondemand
Jeg er helt med på ideen om at Mary's karakter kunne støtte min ved "awaken craft spirit" magien. Jeg synes at det er en fed metafysik at objekter som er gjort ved meget høj skill får en del af sin creators "spirit" eller sjæl, og måske helt sin egen. Dette ændre dog perspektivet på "the arts" en smule.

F.eks dækker Connoisseur skill kun områder som visual arts, music, literature(b 185). Ikke mindst fordi vi spiller i en fantasy verden og ovenikøbet en med craft spirits synes jeg godt vi kunne udvide rammen for hvad der er "fine arts" i Gathoria....f.eks. med "kunst" våben Wink, altså våben der har craft spirits. Men måske også med andre objekter? og således kunne Connoisseur også dække disse nye områder.

Nå, da jeg gerne vil have min karakter lidt mere over i kunst feltet og lidt væk fra enginør/opfinder feltet er mit spørgsmål om vi kunne flytte Armory-melee weapons, måske også andre, fra artificer talentet til gifted artist talentet?(derved kommer talentet nok til at koste 10p pr level) Man kunne også oprette en ny skill "fine smithing" el. lignene som netop handler om at binde en craft spirit til det man laver. Måske kan det løses med en tecnique?. Jeg tror det kræver en 10'er succes på creation rullet for at binde en craft spirit, måske kun en 5'er(jeg synes 10 er mere passende).

Man kunne også forestille sig at såfremt man prøver at binde en craft spirit men fejler ødelægges objektet, hvilket kunne gøre det til en omkostningsfuld process. Jeg tror også det kunne give noget spil og formål til vores gruppe.

Vis brugerens profil

rass

Halv-elver Bondemand
Nå fuck det med talentet. Det er sgu for elitært at kun kunstnere kan frembringe objekter med spirits. Våbensmedning er nu engang et håndværk...mhs til connoisseur tager jeg bare specialty i "fine waepons and armor". Jeg synes dog stadigt godt vi kunne bruge craftsspirits udpræget, især hvis vores gruppe handler med sådanne vare. Hvis vi holder os til 10'er succen ville dette også betyde at en dygtig håndværker(skill 13-14) måske kunne frembringe et objekt med en spirit 1,2,3 gange i løbet af sit liv...jeg synes det giver et cool touch.

Måske er der lige frem nogen der har brug for at "fortære" craft spirits, for at ...? Noget der feeder på sapient creativity itself..uhha dada? måske er der et (black) market for sådanne vare? måske er vi suppliers, måske prøver vi at stoppe det? hmm i see a plot forming...

Vis brugerens profil

rass

Halv-elver Bondemand
Muhaha nu er min skøre karakter "Manolin" ved at være færdig;) og nu til alt mit onde udstyr... hvad er starting wealth og tech level?
(jeg stemmer i høj grad for tl 4 starting wealth! med alt det lækre lir der skal købes i lowtech + companions)

Vis brugerens profil

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
Nidore Accasar har TL 3, og dermed også starting wealth, ligesom hele verden som udgangspunkt. Krølle har TL 2 starting wealth, da han er primitiv.

ellers lyder ideen rigtig god med craftspirit og conniseur - også Krølles Carnevale ide...

mere af det, og flere vildere og sjovere ideer, så vi har noget til inspiration og noget at vælge imellem.

ideen med krølles "relics of old"/skattejægere og Raz's ide om noget craftspirit kunne også hænge sammen... noget i retning af:

Raz har the know-how og derfor expert og leder af foretagenet
Krølle har evner til at kommunikere med ånderne og finde ud af deres hemmeligheder
Majane har de magiske evner der skal til for at vække ånderne og kan påvirke dem, hvis krølles "humane" metoder skulle slå fejl
Rune kan snige sig ind og stjæle effekter, som ejeren måske ikke er tilbøjelig til at ville sælge etc...

gruppen kunne sagtens rejse rundt som cirkus, især hvis i også påtænker nogle extra skills til det, omkring en 2-4 point i noget performance/group performance etc...

Helge

her er forresten nogle noter til Centaur eq:

Typical Centaur Equipment:

The Traditional armour of the Centaurs are made from hides, soaked in water, shaped and boiled in fat. The hides are layered for heavier armour and sometimes reinforced with horn or bone slivers. Other than that, the Centaurs known how to create scale and mail armour, though it is much much more valuable, heavier and rarer. The battle-gear of the Centaurs are almost all dyed in different hues.

Sample armour:
Hardened Heavy Bezainted Leather DR 3 (4 againts cutting) and Hardened Heavy Leather DR 3, are the main ”heavy” armour. It is commonly used on chest, shoulders and head.

Regular armour are Hardened Medium Leather DR 2 or Hardened Bezainted Medium Leather DR 2 (3 against cutting). It is normally on locations such as forearms, shins and abdomen are usually covered with Hardened Medium Leather DR 2 or

The front of the Horse-body is protected by a skirt of Bezainted Light Leather DR 0 (2 against cutting attacks) or one of Light Leather DR 0 (1 againts cutting attacks), cut into straps with stones or weights at the end. This garment is not considered combat gear, and is worn by all males almost all the time, even in camp.

Armour statistics:
The Body-armour covers the Chest, Shoulders (DR 3/4) and Abdomen (DR 2), weighs 30 lbs. and cost 300$

The helmet covers the Skull and Face (DR 3/4), weighs 9.5 lbs. and costs 95 $

The greaves and bracers covers the Front legs on 1-3 and the arms on 1-3 (DR 2), which weighs 7.5 lbs. and 3.75 lbs. Respectively and cost 62.5$ and 31.25$

The skirt, which provides DR 2 againts cutting attacks only, weighs 6.5 lbs and cost 65$.

Weapons:
The war-weaponry of the Centaurs consist of Spears, Axes and Maces. They use Spear throwers, which are made so they can double as a Knobbed Club. They also use medium light shields made from wood and covered with coloured hides. For hunting they use Atlatls, a lighter Spear Thrower, and Javelins. These are sometimes used for combat, aswell.

Helge

@ Centaur Kriger: der skal også lige huskes på at en Centaur har et temmelig naturligt våben. den sparker foran for 2d-1 cr og bagtil med 2d cr, hvilket svarer til en mand med ST 11 der svinger med en mace!!!. det kan derfor være relevant at bruge et point eller 2 i brawling, eller 4, så der kommer skade fordele.

rass

Halv-elver Bondemand
God pointe. hmm det må være derfor centauere aldrig ses med almindelige håndvåben, det er altid buer og spyd:)

Deres slam pontentiale er i øvrigt, givet en centauers vægt og fart, på linje med en mindre bils.

en hurtig udregning: move pr sec= 14(enhanced move and sprint) x 20(hp) = 280/ 3d cr dmg!. Tilgengæld modtager man selv 1d+1(14x10)

ved en coalission bliver det fuldstændigt sindsygt. Bemærk også at give man dobbelt så meget skade til den stakkel som slammes end man selv modtager så vælter han automatisk uden et reflex(dx) save.

Vis brugerens profil

R-kølle

Menneske Svaneridder
Hvordan virker det egentligt at slame med sit skjold forrest? Det har jeg nemlig overvejet potentialet i

rass

Halv-elver Bondemand
+db modf. til dmg. + db modf. til at resiste andre slams. Og så kan man bruge shield skill til at ramme med.

Vis brugerens profil

R-kølle

Menneske Svaneridder
Du har for øvrigt glemt at regne med at en centaur kriger har 13 i DX og derfor har 6 i speed og 8 i move. Læg dertil et stort skjold så tror jeg at det begynder at ligne noget.

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]