S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

inquisitor lord med søws og kartofler!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 inquisitor lord med søws og kartofler! on Man 1 nov 2010 - 19:09

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
i forhold til en snak Heffer og jeg havde over tlf, ville jeg lige komme med et input til hvordan man kunne stocke sin Inquisitor Lord i en landraider med psycho henchmen...

en Inquisitor med powerweapon og rosarius til 45 + 10 + 25 pts, 8 henchmen med crusader upgrade (powerweapon og 4+ invul save) 10 + 10 x 8 og en priest med eviscarator til 40 + 25 iu en landraider til 250 pts. Frontal assault ramp og 5+24 powerweapon attacks med ws 4 og reroll + 3 attacks med ws 4, str 6 og reroll... hele kyl har 4+ invul save og herligheden koster 540 pts, hvor der samtidig også er en las-raider der ruller rundt når den har smidt sine drenge (eller piger) ud! man kan selvfølgelig sagtens have mindre crusaders med, så at det math-hammer-vise kommer til at passe med en 6-8 wounds inflicted mod toughness 4 altså måske kun en 5-6 stykker...

Helge

duer ikke! sorry, din Landraider har ikke frontal assault ramp eller PMS... men du kan bruge den som en mobil firebase til et hold troops, sammen med inquisitoren... ÆV!!!

3 Re: inquisitor lord med søws og kartofler! on Tirs 16 nov 2010 - 22:24

Kptbiceps

Gnom Glædespige
yum yum, angående hele ideen med at have en LR med i min Witch Hunters, er at de generelt mangler firepower, exorcisten skyder D/6 S8 AP1 missiler af, det er ret sejt, men worst case er 1 missil der glancer på 6ere mod en LR, hvis jeg ikke tager fejl af armor penetration reglerne??? så egentlig virker den kun relativ stærk mod andre tanks, især pga det lidt lotto agtige ved D/6 attacks.

Det være sagt så er da første valget til at skyde tanks, men hvis jeg msiter 1 i første runde er jeg afhængig af den sidste Exorcist til at klare tank jobs, for jeg vil prøve Penitent engines, og de er jo heavy choice.

MEN, det setup af henchmen du lavede til mig, er desværre umuligt at lave, da man højest kan lave 3 af hver arche-type (dvs 3 warriors højest, og 3 acolytes osv) acolytes kan også have power weapons, men har WS3 og 6+ save. det man kan lave med et retinue bliver en inquisitor der får en masse stat buffs af sit retinue, og så nogle hjælpere der kan enten afværge wounds, reroll to hit eller modstå instant death. men de er svage og der vil være blandet armor save i gruppen, og det giver vist nogle andre problemer med allocation af wounds hvis jeg husker???

En LR er god, men den æder også en masse point, jeg vil se om jeg ikke kan lave en pure WH army der rykker så godt den kan, og ellers må jeg jo se om det skal være en LR der er medicinen Smile

Vis brugerens profil

Helge

umiddelbart vil jeg i lyset af nye oplysninger om Inquisitoren og hans henchmen smide 1 inquisitor, 3 crusaders og 3 acolytes med powerweapon ind i bilen sammen med en familiar, som giver inquisitoren +1 I, så der kommer 5 PW attacks på ini 4, og 18 på ini 3... umiddelbart er det ikke en voldsom dyr løsning, og samtidig ok hamper...

5 Re: inquisitor lord med søws og kartofler! on Ons 17 nov 2010 - 11:09

Kptbiceps

Gnom Glædespige
Der er et total på 3 warrior archetypes, og de er fede med p.w. og 4+ invul, og så 3 acolytes med p.w. - en ting der får mig til at savle lidt er dog også muligheden for at få en plasma cannon med, men det ville kræve at hele unit var stationary ikke sandt? desuden er en plasma cannon ikke så meget i Withc hunters tilen Wink det er mest flamers og bolters, og noget syg melee (AKA rundsave, cerimonial Eviscerators!!! og Angrende Maskiner!)

De er jo ikke vanvittigt dyre nogen af dem, og jeg vil helt sikkert prøve at have en inquisitor med i hæren, de passer ligesom ind Flaming
Tænk en gang hvis de kunne få en priest med sig, det fatter jeg egentlig ikke hvorfor de ikke kan, men hva...

Jeg skal også eksperimentere med en cannoness med et celestian squad som melee/charge orienteret, men det er bare ikke deres stærke side.

Vis brugerens profil

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]