S P L A T

S P L A T forum


You are not connected. Please login or register

Skydning af transports og assaulting af indholdet

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

princelarming

avatar
Barbar Barber
Hey dudes...

Stødte på en tilfældig kommentar på PF, som fik mig til at starte denne tråd:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=37440.msg428883;boardseen#new

Ifølge svarene er det tilladt for en unit at skyde på en bil, smadre den med sine guns, og, såfremt de må assaulte efter at have skudt, at asaulte indholdet af bilen, hvis de andre krav til assaults altså er opfyldt (de kan nå, klarer diff. tests osv...)

respons??


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
Jeg synes det lyder fjollet... ikke at det er ok at charge bilers indhold efter at havde smadret dem, men at det KUN er godt nok, hvis det er squaded selv der kvadre vehiclet... synes klart der må være tale om enten eller, for hvis en transports indhold må charges efter at have skudt på den og smadret den med meltaguns etc, og hvis de samme meltaguns ikke smadrede den og derefter blev smadret af en lascannon på tværs af banen kan vel ffs være det samme...


_________________
Breeding Imperators for a living now... want one?
Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Word, og det er også der jeg studser... Når jeg har en rulebook i hånden og kan referere de relevante paragraffer, så smider jeg lige nogle linier her, og eventuelt også på PF... Men man kan sige: Hvis Lascannon alligevel kunne skyde bilen, hvorfor skød den så ikke først, så man kunne skyde indholdet med sine meltagunz??
(ved godt det er tænkt, og at der er masser af gode grunde... men det er lidt torkild at hvis man skyder LC først og smadrer bilen, så er det fint, men hvis man skyder LC bagefter og smadrer bilen, så er det ikke ok!!...)


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

R-kølle

avatar
Menneske Svaneridder
Som der står i den sidste post på Powerfist må man gerne assualte et unit der kommer ud af bil man har skudt i smadder og det er ligegyldigt hvilket unit der skyder bilen.

Det står, som der også står på powerfist, på side 67 i regelbogen, som en note lige over boksen der hedder dedicated transport.


Gakke: Like i fucking said!

Så er der vist ikke mere at slås om i den sammenhæng


_________________
My patience is limited, just like my authority ...
Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Det vigtige er ikke at de er fuck-ups på PF, men at vi indtil videre ikke har spillet med nævnte regel...

Så deeeeet!


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

R-kølle

avatar
Menneske Svaneridder
Faktisk at størstedelen af os har ment at det kunne man ikke, dermed er der så nogen af os der har taget fejl, hvilket vi så hellere må holde op med og så ellers begynde at spille med de gældende regler Razz


_________________
My patience is limited, just like my authority ...
Vis brugerens profil

Sponsored content


Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum