S P L A T

S P L A T forum


You are not connected. Please login or register

Captain Jackie Chan and his Outflanking Bandits

Gå til side : 1, 2  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 2]

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
skal lige have en clearing på noget her... hvis Captain Jackie Chan (hans rigtige navn er noget Pia K brækker sig over, og jeg har ikke lige min bog ved hånden) og hans platoon skal outflanke, óg derfor kommer ind som en unit (de er et choice på FOC) og de så placeres i lad os sige 3 valkyrier... så kommer hele puljen ind fra den samme side, på et rul, som så kan rerolles med en astropath, dvs for 30 (platoon command squad) + 70 (Jackie Chan) + 2 x 50 (to infantry squads) og 3 x 130 (tre vendettaer) 590 points kommer der lige 3 troop choices i 3 fast transports, der ikke skal holde coherency og som kan ligge seriøs firepower ned og score objectives og det hele. hvordan er det? kan det lade sig gøre eller hvordan? sidder seriøst og tænker noget i den retning, men det skal jo lige cleares, også fordi jeg lige sad og sagde til Gax hvor fedt det er ikke at have special chars med i hæren.... men lad mig lige få en flok ops på hvordan det her kører...

Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
nu læste jeg lige reglerne igennem igen, og umiddelbart lader det til at man slet ikke behøver den Jackie Chan, for det er transporten der giver outflask optionen (altså fordi Vendettaen har Scout), så alt i alt er den feature jeg har beskrevet ovenfor 70 points billigere og så slipper man for grimme special characters, Gax... men skal stadig lige høre om det for lov at komme ind på det samme reserve rul og det samme outflank rul...

ordlyden for platoonet er: Each Infantry Platoon counts as a single Troop choice on the Force Organisation Chart when deploying, and is rolled for collectively when rolling for reserves.

betyder det at de kun tæller som et single troop choice når der deployes eller hvem? for umiddelbart er der jo så 3 Troop Choices i et Infantry Platoon med 1 Command Squad og 2 Infantry Squads, som er minimums størrelsen, eller hvordan skal det her forståes?

Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
ok, nu blev den så lidt speget... hvis man ruller collectively for et Infantry Platoon og for et Vehicle Squadron, kan man så ikke lave mixed squads, så nogle af Platoonets squads er i den ene Vehicle Squadrons transports, mens nogle andre er i et anden Vehicle Squadrons transports... der står i reglerne at: similarly, the player must specify if any transport vechicle in reserve is carrying any on the infantry units and/or independent characters in reserve. If they do the unit and the transport will be rolled for together and will arrive together. altså hvis man har 2 x 2 vendettaer (squadron A og B) og 1 x 3 vendettaer (squadron C) og 2 Infantry Platoons med 1 Command Squad og 2 Infantry Squads i hver (Squad X og Y) plus 1 Company Command. så putter man Xcs i transport A1 og X1 i transport B1 og X2 i transport C1, det samme for platoon Y; Ycs i A2, Y1 i B2 og Y2 i C2, til sidst Company Command Squaded i C3 og så skal der rulles en terning for hvor alle squads kommer ind fra reserves og hvilken side de kommer ind fra, i det platoonet er et single choice on the force organisation chart og skal rulles for kollectivt, og vehicle squadrons også kommer ind samtidig... er det for far fetched eller hvordan ser i det?

Vis brugerens profil

R-kølle

avatar
Menneske Svaneridder
Få dig nu bare et codex hvor reglerne er til at forstå for helvede. Det er da helt vildt hvad du kan sidde og brygge sammen ud fra det der IG codex.

Det kan godt være at det lyder far fetched og spoiled det du skriver, men jeg tror faktisk at du har en pointe.


_________________
My patience is limited, just like my authority ...
Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Hvis dit troop choice (uanset størrelse og unit antal) kommer ind på samme reserves roll, og kan være loaded op på flere forskellige transports (og forskellige squadrons af transports) uden at bryde eventuel coherency, og dette kan tweakes til at omfatte mere end 1 troop choice og mere end 1 squadron, så ser det ud til at virke...

Sygt men sandt!

og ja, Køllen har ret... Send det Codex retur, og sig det er i stykker... queen


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
altså er det muligt at lave en hel hær, der kommer ind samtidigt, fra den samme side, hvor jeg har 88% chance for at få dem ind på den side jeg vælger med astropathens reroll.... det er jo sygt nok mand, og eftersom de er fast skimmers betyder deres 24" move at det ikke er katastrofalt hvis de kommer ind i den forkerte side anyhows.... tror jeg skal hæve Valdes børneopsparring og købe vendettaer for alle pengene!

Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Your kid doesn't need clothes, Daddy needs a new pair of flyers!!


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

andbruu

avatar
Captain
Har du læst om man ruller reserves for FOC choices eller for units (og deres flyve biler)?

Ellers lyder din ide fin nok.


_________________
Your GÆS is as good as mine!
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
man ruller for platoonet én gang (står under den i codex), og det betyder jo at vehicle squadron også skal ind samtidig, skal hele hæren ende med at komme på brædtet på 3+ i runde 2 og 2+ i runde 3 og fremefter...

Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Skal astropath'en være på bordet for at give sine bonusser?

Det skal de tilsvarende bæster fra nidderne for eksempel være...

hvis det er tilfældet er planen lidt mindre effektiv...


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
der står som følger under ham:

Telepathic Relay: Whilst the Astropath is alive, you add +1 to any of your reserve rolls. in addition, if any of your units arrive using the outflank rule, you can re-roll the dice used to determine which boardedge the units arrive from.

umiddelbart må han vel være i live hvis han ikke er på brædtet, og fluff-wise kan han vel sagtens koordinere mellem de forskellige units selvom han er en-route i en valkyrie...

Vis brugerens profil

Janushedemann

avatar
Halv-elver Diplomat
Hans special rules gælder ve først når han er i spil, altså er på bordet ?

Vel ligesom special rules for nogle special characters ?

/J

Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
altså ordlyden af hans ability siger "as long as the Astropath is alive", hvilket må være det samme som "ikke fjernet fra brædtet som en casualty".
Umiddelbart gør Captain Jackie Chans Special ability at hele hans platoon skal outflanke, inclusive ham selv, og det er en lidt vanskelig special ability at få i spil, hvis han skal være på brædtet for at få den aktiveret eftersom hele platoonet sættes op påå samme tid, bare som eksempel på en special ability som ikke skal være på brædtet for at kommer i aktion.

tror sgu at the Cadian 22nd Airborne Cavalry er good to go! (med 4 extra valker...)

Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
heh, kom lige til at tænke på det der med hvis special abilities kun virker når characteren er på banen, f.eks. Belial, så termies kun bliver troops når han kommer på banen, eller Hestans melta weaps og flamers, der først bliver twin-linked når han kommer ind fra reserves.

men yeah, der er jo også abilities der først duer når ham der har dem kommer i spil, men det her er ikke en af dem:)

@ janosh: kommer Dr. Død ud til gakke i weekenden, så vi måske kunne battle eller aftale en battle date, muligvis den 20/3?

Vis brugerens profil

Janushedemann

avatar
Halv-elver Diplomat
Dr. Død kommer måske ud til Dullaen i weekenden, men ved abosolut intet endnu og mangler et styr...

Røv ? Albue?

/J

Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Det er ikke Mam! Det er <røv>!


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
Her er mit take på en all out flyvehær til IG:

Cadian 22nd Airborne Cavalry


Company Command 50
Astropath 30
4 Melta Guns 40
90

Platoon command Squad 30
3 Flamers 15
1 Heavy Flamer 20
65

2 Infantry Squads 100
2 Power Weapons 20
2 Commissars 70
2 Power Weapons 20
210

Veteran Squad 70
Grenadiers 30
3 Plasma Guns 45
1 Plasma Pistol 10
155

Veteran Squad 70
Demolitions 30
3 Melta Guns 30
130

Stormtroopers Squad 85
5 Additional Stormtroopers 80
2 Plasma guns 30
1 Plasma Pistol 10
205


2 Valkyries 200
200

3 Valkyries 300
3 Multiple Missile Pods 90
3 Heavy Bolter Sponsons 30
420

2 Vendettas 260
260
Total 1745

Vis brugerens profil

andbruu

avatar
Captain
Så har du 5 point til lagkage.

HVorfor ikke have 2 (sagt som spasser agtig 2) astro med?
Ja jeg ved godt det er et mere choice, men så skip noget andet - du havde jo regnet ud at plasma HQ var bomben.

Og ja, astro virker også når han ikke er på banen, af samme grund som gør bananer gule!


_________________
Your GÆS is as good as mine!
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
GW har skrevet et eller andet sted i en FAQ at både 2 astropaths og 2 officer of the fleet ikke stakker deres bonuses/penalties...

Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Må jeg lige indskyde at den hær der... Den er sgu nasty!

Hele pisset kommer ind på 3+ i anden tur, 2+ fra tredje og frem, Outflanker med reroll på siden, dvs. 88% sandsynlighed for at de kommer ind fra den side de vil... Med den mængde Plasma/Melta/Demo/Lascannon skud, så skal de nok komme tila t gøre nas!

Du mangler også kun 4 fløjere mere (Du har 3, right??)


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
hehe mangler 5, men de koster kun 280 kr fra wayland, så det er slet ikke så umuligt endda, bare jeg får de 1500 tilbage i skat som de koster...

Vis brugerens profil

princelarming

avatar
Barbar Barber
Har lagt en kopi af denne hær ind på powerfist... i Know that's begging for a Flaming troll war of the Cheesey-Beardiness of Doom...

Den eneste respondent indtil videre mener dog at der er tale om en fejlfortolkning af reserves-reglen, udfra at det ikke er platoonet man slår for, men transporten... Kræver nok en nærlæsning/tolkning af reglerne at finde ud af om han har ret eller ej...


_________________
- How much wood could a woodchuck chuck, if a woodchuck could Chuck Norris??
Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
heh det er jo sådan set også ligegyldigt hvad man slå for, for hvis transporten kommer ind, skal resten af dens Vehicle Squadron også komme ind, og hvis Platoonet er fordelt over alle tre Vehicle Squadrons skal alle Vehicle Squadrons ind på samme tid. i princippet skulle man vel rulle for alle 8 choices og hvis bare en af dem var en 3'er kom hele banden ind i tur 2...

Vis brugerens profil

Helge

avatar
Menneske Paladin/Troldmand
check for øvrigt lige antallet af kill-points:

3 for Valkyrie/Vendetta Squadrons

3 for Platoonet

1 for company command

2 for veterans

1 for stormtroopers

10 kill points!

Vis brugerens profil

andbruu

avatar
Captain
Der er lige kommet ny FAQ på IG. Du skal gange alle din Kill Points med 10, og dele med antallet af junuior officers du ikke har i dit codex.


_________________
Your GÆS is as good as mine!
Vis brugerens profil

Sponsored content


Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum