S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

Cars and cover

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 Cars and cover on Fre 5 mar 2010 - 12:11

andbruu

Captain
Fik lige læst på reglerne om vehicle squadrons og cover.

I squadrons deler de ikke cover. Det vil sige at hvis en ud af to har cover, så er det kun den ene der kan fjerne de skud den får. Man fordeler hits efter de har ramt - så ruller man cover, og til sidst ruller man for penetration. Biler i samme squadron giver ikke cover til til de andre i samme squadron.
Side note: Alle biler skal rykke lige hurtigt - ikke i tommer, men i kategorier (cruising, flat-out, etc.).

Der røg lige en masse snyd med mine landspeeders - hvorfor skulle jeg absolut læse reglerne. Jeg ved jo det går meget bedre når jeg selv laver dem!

2 Re: Cars and cover on Lør 6 mar 2010 - 17:24

gakkedulla

Menneske Stimand
Det er jeg uenig i. Der står "use the rules for vehicles to determine if each squadron member is in cover (ignoring other members of the squadron as if they were not there) and then the rules for normal units to work out if the entire squadron is in cover or not". Den sidste sætning betyder at hvis én bil af 2 er i cover kan de begge tage coversaves i henhold til almindelige cover regler for almindelige units. Til gengæld er det rigtigt at de ikke kan dække for hinanden fordi man netop skal ignorere dem i den forbindelse.

Vis brugerens profil

3 Re: Cars and cover on Lør 6 mar 2010 - 17:45

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
tror det anders hentydede til var at han ikke kunne rykke en af sine landspeeders 14" så den fik 'fast skimmer save', mens den anden rykkede 8 og fyrede sin multimelta af... ellers er jeg enig i din post Ganges...

Vis brugerens profil

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]