S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

ny og spændende spacemarine hær

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 ny og spændende spacemarine hær on Søn 28 feb 2010 - 12:28

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
Sad lige og stenede over Space Marine Codexet og fandt den her idé rimeligt interessant.... der er selvfølgelig meget at arbejde videre på, men idéen udspringer jo af Gakkes Dødsvinge koncept, hvor der her er tale om et White Scars koncept....

Kor'sarro Khan + Moondrakkan. 205
Command Squad + Bikes + 2 Powerweapons + 2 Thunderhammers + 2 Stormshields. 340

Chaplain + Bike. 130

Spacemarine Bike Squad + 2 Add Bikers + Powerfist. 165

Spacemarine Bike Squad + 3 Add Bikers + Powerfist. 190

Spacemarine Bike Squad + 2 Add Bikers + Attack Bike + Powerfist. 205

Spacemarine Bike Squad + 2 Add Bikers + 2 Melta Guns + Combi Melta. 170

Gir det mening eller er det gallimatias?

Vis brugerens profil

2 Re: ny og spændende spacemarine hær on Søn 28 feb 2010 - 13:29

gakkedulla

Menneske Stimand
Det er da amok - ham der khan er for syg!!!

Det er vel lidt tæt op af anders' bike hær. Men kunne være sjovt at se KHAN i action!

Vis brugerens profil

3 Re: ny og spændende spacemarine hær on Man 1 mar 2010 - 0:39

andbruu

Captain
15 point i command squad køber en champion MED power weapon. Du vil ikke have skjold på noghen med våben opgrade, og heller ikke på apothecary.
Der er for lidt dakka-klein. En bike hær er ikke en nærkampshær. Command squads er OK, og kan løse noget af det de andre ikke kan.

Jeg ville købe Non-Bike support, måske i form a landspeeders, der kan "følge med" de andre.

Husk på at dine bikes heletiden vil være "out-there" så er de samtidig også dine troops som skal holde hele spillet. Hvor mange kan du tåle at midste hvis du skal score/konteste 3 objectives?

4 Re: ny og spændende spacemarine hær on Man 1 mar 2010 - 9:29

gakkedulla

Menneske Stimand
Jeg tror faktisk slet ikke de vil have storm shields. De har jo 3+ coversave når de ikke er i nærkamp. Tror at combat shields ville være meget bedre til dem point for point. Så kan de også beholde deres 2 nærkampsvåben (det har de da , når de er et command squad ikke?).

Jeg er ikke så sikker mht land speeders. De giver ikke mere firepower end attack bikes. De er bløde.

Bikes behøver vel ikke være "out there" - gør de? jeg tror jeg ville spille meget lurker agtigt. I forhold til deathwing er de jo super mobile, og i mange henseender er en bike mere holdbar end en termie. De kan også alle outflanke, hvilket også gør at modstanderen aldrig får et shot på dem hvor de ikke har deres 3+ medmindre de har ryddet noget i nærkamp eller skudt en farlig bil.

Jeg tror helst det skal rigges sådan at de alle sammen mister deres cover i samme tur, dvs. de skal gå i nærkamp, skyde osv. simultant, sådan at modstanderen har mange lønende mål turen efter. Alternativt skal dem der booster stå foran dem der ikke gjorde og give dem cover på den måde.

Vis brugerens profil

5 Re: ny og spændende spacemarine hær on Man 1 mar 2010 - 9:49

andbruu

Captain
Outflank = drys ind lidt efter lidt OG bliv taget i røven af Master of the Fleet. Det er tough hvis en hel hær gør det, uden at have + til reserve eller outflank.

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]