S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

SM - Bang for the Buck

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 14:28

andbruu

Captain
Så vil jeg lige efterabe Helge, og skrive om min hær. Det er en ny ide, der bygger på at jeg gerne vil prøve et 10 mans squad terminaters med 2 missile launchers (4 st 8 skud på 48")
Temaet er også nyt for min hær - All out shooting (Med 10 terminators).

10 terms w/ 2ML (460) 1 svært KP
2 dreads w/ TLLC & HK-missile (290) 2 mellem KP
2 Whirlwinds (170) 2 mellem KP
1 Scout Squad w/ snipers, ML & Telion (200) 1 mellem KP
2 Tac Squads w/ Plasma Cannon, Meltagun & Combi-Melta (380) 2 mellem KP
+ 2 Razorbacks w/ TLLC (150) 2 lette KP
1 Libarian(100) 1 mellem KP

Terms & Dreads er counter assault.
4 TLLC 0g 4 BS4 missiles er fint anti-transport og anti-cirkus.
Whirlwinds skal nakke det som modstanderen holder hjemme ved egne objektives.
Tac Squads splitter til combat squads i missions spil.
11 Kill-Points

Største ulemper:
Jeg kan først stoppe en LR efter den er kommet tæt på.
Jeg har meget dårlig mobilitet.

Comments plix thanks buy

2 Re: SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 14:56

princelarming

Barbar Barber
Hvis Librarian ahr hoppe-show, så retter det lidt op på manglende mobilitet til dine troops...

Eller også så ved jeg det ik'!

Vis brugerens profil

3 Re: SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 15:33

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
det er ikke helt klart hvad Libs rolle er? deepstriker han sammen med nogen eller er han bare extra fluff i forhold til et tac squad på baglinien?

hvad med to rhinos istedet for razorbacks og så lave "the Rhino-rush" med tac squads maxed ud på spec weapons (f.ex. med plasmagun og combi plasma gun) , der fræser frem og rapid-fire med alt hvad de har, så supportes de af dreads, terms og whirlwinds, som du har med der...

bare nogle tanker. tror måske du vil komme til at stå meget fast et sted og muligvis også miste din return fire capability idet det hele ligger i armour 11 og 12 vehicles, som for så vidt ikke er særligt vanskelige at hamre ned... tænker på dine razor som er meget dyre og meget lette at woope. alternativt kunne man måske have en vindicator med som close-support til tac squads istedet for razorbacks...

Vis brugerens profil

4 Re: SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 16:06

gakkedulla

Menneske Stimand
jeg synes det er en spændende hær.

Den er rigtig god til at skyde medium vehicles, men som du også selv siger, så har den svært ved at stoppe heavy vehicles før de er tæt på. Terminators skal vel også combat squatte ind imellem, så de er i 2 squads hvor det ene har begge lauchers? (her skal du dog huske at du ikke må deep strike det ene og stille det andet op, hvilket ellers ville være oplagt imo).

Hærens eneste åbentlyse mangel er for mig at se noget der kan give et punch. Der er intet i hæren der enten er hurtigt assault eller som i sig selv skyder virkeligt hårdt. Det er dog heller ikke sikkert det er nødvendigt da du har rigtig meget med god range og mange templates, så du kan skyde så meget af det modstanderen har ved sit eget objektiv at din librarian kan claime det i de sidste runder, mens dit counter assault tager sig af modstanderesn nærkampsenheder. Du skal bare huske ikke at skyde på disse nærkampsenheder tidligt i spillet, men istedet koncentrere din ild mod det der holder modstanderens objective. Så kommer alt dit counterassault til at dø - ja - men det er ligemeget hvis du kan claime modstanderens objective og conteste/claime dit eget med de sørgelige rester af din firebase.

Det er i hvert fald hvad jeg tænker - try it out for size!

Vis brugerens profil

5 Re: SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 20:22

andbruu

Captain
@ Helge: Hvis jeg ville lave rhino rush, så skulle jeg bruge noget helt andet support. mine tacs er scoring/anti-LR/anti-Term. hvis Razors holder sig på 36-48" så er der lidt mindre ild til dem. Desuden regner jeg jo ikke med 0 cas, men istedet er mit shooty spredt ud på mange enheder (lidt imodsætning til LR-helvede). Mine terms skal aldrig deepstrike fre reserves, så skulle det istedet være TH/SS. Libby er til mobilitet, og force re-roll on invul. Hans rolle skifter fra kamp til kamp. Han kan flytte en scoring unit, eller få alle mine terms tæt på enemy objective.
PS: En vindicator er MINDST en for lidt.

6 Re: SM - Bang for the Buck on Ons 24 feb 2010 - 20:26

andbruu

Captain
Alternativt til Terms, så skal jeg køre to LS-Typhoon (180 pts) og 5 TH/SS terms (200 pts). River jeg så et par HK-Missiles (-20 pts) er der råd til 2 attack bikes med MM.
Det giver noget mere mobilitet, og lidt mere firepower. On the flipside, bliver mine KP flere og svagere (og jeg får ikke prøvet 10 terms i et squad).

7 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 13:11

Helge

jeg stiller mig altså meget tvivlsom over for razors med tllc... bilen koster 85 points og har armour 11, alternativt kunne du jo putte en extra dread ind for prisen (hvis der er heavy choices til det)

Vis brugerens profil

8 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 13:31

gakkedulla

Menneske Stimand
Altså vindicators har jo også armour 11 helge. De kan så skyde indirect men alligevel. Dreads koster langt over 100 og har armour 12...

Man kan sige at hæren står rigtig godt mod et melta helvede fordi der er satset hårdt på medium vehicles og solidt infantry fremfor hårdtslående nærkampstropper i tunge transports. Til gengæld står den nok knap så godt mod mange autocannons eller lign.

Vis brugerens profil

9 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 14:52

andbruu

Captain
OK boys. Nu er diskution af min hær på stand-by, da I seriøst trænger til en lektion i SM (Codex, ikke pisk):

Man kan få nul dreads for 85 point. de koster min. 105 - uden noget.
Vindicators har armour 13/11/10, og skyder ikke indirekte.
Whirlwinds har 11/11/10 og skyder indirekte.

Genoptag diskution af min hær... fra NU.

10 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 15:26

gakkedulla

Menneske Stimand
jeg mente whirlwinds - oops

Vis brugerens profil

11 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 15:36

Helge

jeps, jeg mente Vindicators... men min pointe står stadig: man kan bytte 2 razors med tllc og få en dread med tllc og missile launchers + points to boot... er det ikke rigtigt? eller har jeg misforstået noget?

ville hellere bruge noget i retning af

3 dreads med tllc og missile launcher: 335 points
10 terms +2 cyclones: 460 points
2 whirlwinds eller landspeeders (af den ene eller den anden slags): ca 200 points
2 tac squads med hele sowsen: ca 400 points
1 librarian: ca 100 points
1 scout squad med pelion og snipers: omkring 200 points.

stadig cirka 50 point + det løse til lir og leg Smile

bare sådan jeg kunne se det... at udbytte whirlwinds til fordel for landspeeders vil give en hel del mere mobilitet, men ellers kan det vel være hip som hap, når WW kan skyde indirect...

Sidst rettet af Helge Tors 25 feb 2010 - 15:43, rettet 1 gang

Vis brugerens profil

12 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 15:40

princelarming

Barbar Barber
Razors giver mobilitet til Troops, hivlket er ret vigtigt...

Keep 'em, men måske med mindre gunz...

Vis brugerens profil

13 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 15:44

Helge

tror faktisk at det forslag jeg netop er kommet med kunne opsupleret med 2 rhinos, som også giver mobilitet til hæren, men som ikke er så viable mål, eftersom de ikke har en tllc...

Vis brugerens profil

14 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 16:45

gakkedulla

Menneske Stimand
koster 3 dreads med tllc og missile launcher ikke meget mere en 335?

Vis brugerens profil

15 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 16:46

gakkedulla

Menneske Stimand
3 af mine koster 465

Vis brugerens profil

16 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 17:31

Helge

hehe jo, de koster 435...typo:)

Vis brugerens profil

17 Re: SM - Bang for the Buck on Tors 25 feb 2010 - 17:52

Helge

hvis de altså har H/K missiles som anders ligger op til altså...

Vis brugerens profil

18 Re: SM - Bang for the Buck on Fre 26 feb 2010 - 0:06

andbruu

Captain
Det er nok heller ikke så ringe helge, men ingen ML til dreads, så midster de deres counter assault. Hvis de nu kunne få tank-hunter så var det en anden sag.

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]