S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

Eldar - input søges

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 Eldar - input søges on Fre 6 nov 2009 - 22:30

R-kølle

Menneske Svaneridder
Hej drenge og drenge ...

Nu skal der snart spilles noget mere 40k, mest fordi vi kan, men også fordi det er længe siden jeg har fået spillet. Derfor søger jeg nu noget input til at samle en sjov elverhær. Jeg mener at have fundet codex på nettet*, hvis der er nogen der ikke selv har det men kunne tænke sig at se det og komme med input.
Det jeg godt kunne tænke mig er at lave en hær som er markant forskellig fra Aslaks 6 bils-show men som kan spilles af en noob som mig. Jeg forestiller mig at jeg gerne vil have nogle transports med da alt andet næsten er fjollet når nu det er elvere.

Anyways hvis der er nogen der har lyst til at komme med gode fine ideer vil det blive værdsat.

R-Kølle pirate

*Jeg kan evt. sende en mail hvis det er ...

Vis brugerens profil

2 Re: Eldar - input søges on Lør 7 nov 2009 - 14:12

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
Hey der!

jeg har jo en svaghed for Harlequins, der med deres extreme ini og hurtige move ikke behøver en transport. med furious charge og hit and run og rending attacks er de samtidig en styrke der ikke kan ses gennem fingre med.

desuden er jeg også fan af Guardian Jet Bikes der kan smadre assaulte fint og samtidig er et hurtigt troop choice. med en Warlock med enhance bliver de også instand til at overleve lidt længere og være i kampen på farlig styrke...

ellers er der jo avataren som jeg synes er noget af det sejeste, men det er nok mest fluff-wise... ville gerne lave en koncept hær med ham hvis det endelig skulle være.

Helge

Vis brugerens profil

3 Re: Eldar - input søges on Lør 7 nov 2009 - 20:18

R-kølle

Menneske Svaneridder
Hello, tak for svar.

Jeg overvejer helt sikkert også jetbikes (især efter vores lille regnestykke den anden dag), men er ikke umiddelbart fan af hverken harlequins eller avatar. Det er nok mest Avataren jeg har noget imod, jeg kan kun forestille mig at han kommer til at rende meget rundt alene med mindre man satser på at lave en langsom elverhær.

Jeg har dog stadig en forestilling om at jeg gerne vil bruge nogen af de dukker jeg har i forvejen, mest fordi alt andet er p.... dyrt.

R-Kølle pirate

Vis brugerens profil

4 Re: Eldar - input søges on Søn 8 nov 2009 - 11:19

Helge

Lidt math om Eldar Guardian Jetbikes (mod Marine Tactical Squad):

10 bikes i alt, hvoraf 1 er Warlock med enhance power:

20 shuriken catapult skud, twinlinked: 15 hits = 7.5 wounds = 2.5 kill

18 attacks på ini 5 + 3 witchblade attacks på ini 5: 9 + 1.5 hits = 3 + 1.25 wounds = 1.4 kill

i alt 3.9 kills

retaliation: 5.1 attacks + 2 powerfist attack: 2.5 + 1 hits = 1.5 + 0.84 wounds = 0.5 + 0.84 kills

i alt 1.3 kill

Eldar vinder, godtnok kun med 0.1 i snit

10 bikes i alt, hvoraf 1 er Warlock med enhance power, desuden 3 shuriken cannons:

14 shuriken catapult skud, twinlinked: 10.5 hits = 5.25 wounds = 1.75 kill
9 shuriken cannon skud: 4.5 hits = 3.75 wounds = 1.25

18 attacks på ini 5 + 3 witchblade attacks på ini 5: 9 + 1.5 hits = 3 + 1.25 wounds = 1.4 kill

i alt 4.4 kills

retaliation: 4.6 attacks + 2 powerfist attack: 2.3 + 1 hits = 1.15 + 0.84 wounds = 0.37 + 0.84 kills

i alt 1.2 kill

Eldar vinder med 0.2 i snit

i det lange løb kan de ikke holde distancen krølle...

Vis brugerens profil

5 Re: Eldar - input søges on Søn 8 nov 2009 - 11:54

Helge

Sidder lige med Valdemar der ikke gider sove i sin seng, men synes det er super ok at sove på sin far, så kan man jo lige så godt sidde ved sin computer og lave stenede udregninger på Eldars martiale kunnen... her kommer lidt om harlequins for at understrege for R-kølle at de er rocks!

10 Harlequins i alt, hvoraf 1 er troupe master, 1 er shadowseer, 2 har fusion pistols og 4 har harlequins kiss.

8 shuriken pistol skud: 5.3 hits = 2.7 wounds = 0.9 kill
2 fusion pistol skud: 1.33 hits = 1.1 wounds = 1.1 kill

20 attacks på ini 7 + 16 potentielle rending attacks på ini 7 + 5 powerweapon attacks på ini 7:
13.4 + 10.7 + 3.4 hits = 6.7 + (3.6 + (1.8 )) + 1.7 wounds = 2.2 + (1.2 + (1.8 )) + 1.7 kill

i alt 2 kills shooting
og 7 kills melee.

retaliation: 2 powerfist attack: 1 hits = 0.84 wounds = 0.6 kills

i alt lidt over et halvt kill kill

Eldar vinder melee med over 6...

Harlequins smadre for meget!

det skal lige understreget her at prisen er nogenlunde den samme som de 10 jetbikes med cannons og warlock elephant

Vis brugerens profil

6 Re: Eldar - input søges on Søn 15 nov 2009 - 23:17

gakkedulla

Menneske Stimand
jeg vil nok mene at hvis man skal købe harlequins så skal man udstyre hele herligheden med kisses. Der er sgu ingen grund til at spare de 20 point når man er igang med at rage ned fra hylderne, og jeg har erfaring for at når man skal bygge en farlig unit så skal man ikke fyre rundt med sparekniven på den - så skal den have max gas!
Fussion pistolerne er dog ikke nødvendigvis et must til disse troppers' rolle da de har fleet og derfor i mange tilfælde vil løbe inden de går agurk. De små cookers kan dog godt hjælpe mod en eventuel bil HVIS man skulle komme inden for 3 tommer af sådan en. Under alle omstændigheder ville jeg klart købe kisses til alle først tror jeg.
Tænkte lidt over en hær bygget om om 3 clusters der alle består af 10 harlequins, 1 wraithlord med lance og 10+ storm guardians med locks. Harlequins går så i front og laver dækning for storm guardians, mens wraithlords gør hvad de kan mod de tanks der absolut er denne hærs største fjende prisen bliver noget i retning af:

3 wraithlords 400 pts
3x10 harlequins 750 pts
3x12 storm guards 450 pts
1 lækker farseer/avatar 150 pts

tror det kunne være en bister hær at have med at gøre, men her ville jeg nok også tage fusion pistols til danserne og fusion guns til storm guards da det eneste long range anti tank bliver lances på de stor drenge.

Vis brugerens profil

7 Re: Eldar - input søges on Søn 15 nov 2009 - 23:31

gakkedulla

Menneske Stimand
og jeg kan godt se at det er et problem krølle.... at du stort set ikke har nogen af disse dukker Smile - men jeg synes ideen med sådan en hær er fed

Vis brugerens profil

8 Re: Eldar - input søges on Man 16 nov 2009 - 13:05

Helge

Jeg synes også at ideen er cool, dog tror jeg det er en taktisk svaghed hvis du tænker på hæren som 3 blokke. tror mere at bølge-metaforen kan bruges positivt. Harls skal bare fremad, med et hold storm guards bagved hver, som får 4+ cover af Harls, og Harls selv med en shadowseer.... tror dermed du dunne få mere ud af showet hvis du skrottede en Wraithlord til fordel for et lille squad jetbikes, for hele hæren er nærkamps orienteret, og kan blive kitet eller comitted, så dine troops ikke kan score objectives. bikene skal bare booste og holde sig i cover og sådan.... synes klart du skal ha en avatar med... gør også dine Storm Guards fearless.... klasse koncept affraid

Vis brugerens profil

9 Re: Eldar - input søges on Man 16 nov 2009 - 18:27

R-kølle

Menneske Svaneridder
Jeg synes det ligner et rigtigt fedt koncept, og hvis jeg havde en mullion ville jeg nok også give det en reel tanke. Jeg tror dog at der er et problem i at der "kun" er 450 point troops og at disse er bløde som smør og ude af stand til at stikke af. Desuden er jeg heller ikke fan af en hær der bevæger sig meget langsom som den her helt sikker vil gøre. Jeg har på fornemmelsen at det kræver for meget tankegang fra min side og det kan jeg virkelig ikke lide.

Jeg tumler selv med en ide om 20 harlequins, 20 dire avengers i biler, 5 firedragons i bil og en farseer til at gøre livet godt for for avengerne. Det kan man nemlig få for 1500. Hvis vi skal til at spille 1750 har jeg ikke lige nogen gode ideer.
Mit store problem med denne hær er at jeg er bange for at harlequins skal blive sat af og dermed blive yndlingsmål ude midt i ingenting uden opbakning fra de andre. Denne hære har noget mere troop (ca 600 i alt inkl. biler) men de har stadig meget let ved at dø synes man når man lige har set dem udslettet et Hesten og hans mænd.

Men endnu en gang mange tak for input, det er læks for det sætter gang i mine egne tanker også (og hurra for det). Er der for øvrigt nogen der vil spille 40k på torsdag?

Vis brugerens profil

10 Re: Eldar - input søges on Tirs 17 nov 2009 - 18:44

gakkedulla

Menneske Stimand
de har måske lidt flere point troops - men den anden har 50% flere figurer og det at være i biler er bare heller ikke bedre beskyttelse end som så når man alligevel skal ud og lave dakka

Vis brugerens profil

11 Re: Eldar - input søges on Ons 18 nov 2009 - 14:26

Janushedemann

Halv-elver Diplomat
Dakka-Klein!

/J

Vis brugerens profil

12 Re: Eldar - input søges on Ons 18 nov 2009 - 17:58

R-kølle

Menneske Svaneridder
mestendels DAKKA-KLEIN ja det er rigtigt nok.

Vis brugerens profil

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]