S P L A T

S P L A T forum

You are not connected. Please login or register

off-side

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 1 af 1]

1 off-side on Fre 3 apr 2009 - 16:21

Helge

Menneske Paladin/Troldmand
indspark:
der er mulighed for at score på en tur. der er desuden mulighed for at lave en udsyret og vanskelig scoring på en tur. den første slags er gutterrunners (og var woodelf catchers) de eneste der kan lave med en MA stigning og sprint. den anden slags er de langt de fleste hold muligt at komme i nærheden af. det bliver lettere og lettere jo nærmere man kommer 10 MA og sprint, men det kan lade sig gøre og det er svært.

mit indspark går her på at den meget vanskelige 1 turs udligning i enden af halvleg ikke er problemet. derimod et hold der kan tvinge modstanderen til at være i angreb, så score sikkert på 1 tur (derved gøre alle defensive skills på modstanderens hold ubrugelige) og have muligheden for at kunne spec'e sine egne spillere udelukkende til defence.
derfor: kære triumvirat! kan det være muligt at lave en off-side regel? jeg fandt en på nettet som virkede ret cool. kan dog ikke lokalisere den igen, men den var in effect således: hvis du startede din action på din egen banehalvdel kan du kun score hvis du ender i endzonen og også er der når modstanderens tur er slut. målet gælder også såfremt modstanderen ikke har en tur bagefter. dvs at det kan lade sig gøre at score på et "quick snap" og hvis modstanderen ikke har flere ture efter din, eller du tør satse på at modstanderen ikke kan vælte din fyr med dodge, block og sidestep...

dette forslag gør i alt fald en stor betydning for alle andre end rotterne, der nu er de eneste der har muligheden inden for normal sandsynlighed...

hammeren har talt!

Vis brugerens profil

2 Re: off-side on Fre 3 apr 2009 - 16:44

Janushedemann

Halv-elver Diplomat
Jeg snakkede med Krølle om det selvsamme problem i forgårs faktisk.

Krølle og jeg var meget enige i at det egentligt er ret problematisk at et hold kan gøre alle def skills på modstanderens hold til dødvægt.
One turn TD som er så sikkert er et ret stort problem, det er jeg enig i.
Det ændrer i hvertfald spillet væsentligt.

Hvad helt præcis man kan gøre ved det aner jeg dog ikke.

/Janus

Vis brugerens profil

3 Re: off-side on Lør 4 apr 2009 - 0:11

princelarming

Barbar Barber
Det er ingen hemmelighed at jeg selv var stor bruger af One-turn TD-muligheden da Breakers havde James Gurnasson på holdet. Det ville derfor nemt kunne opfattes som useriøst hvis jeg nu begynder at tale imod One-turners... Derfor vil jeg plædere for at der ikke laves regler på området, da jeg heller ikke er helt enig i at det at score one-turn sætter defence-skills ud af kraft...

Mange skills er yderst effektive mod One-turners, lige fra Stand Firm til Tackle, samt Mutationer som Tentacles og Disturbing Prescence...
Derudover er de standardiserede Defence-skills Diving Catch og Pass Block særdeles gode mod One-turners, specielt kombineret med et ellers stærkt defence... Slann kan eksempelvis præstere et formidabelt defence mod One-turners, når de bare har lidt kampe under bæltet...

Jeg mener at det er fint som det er, og at folk der er villige til at leve med scorings-chancer på omkring 60-70% på hvert af deres one-turn-offences bare skal have lov... Anderledes Specc'ede teams kommer nemt op på en 70-80% scorings-chancer (eller højere!), hvis de trækker det lidt ud i en 2-3 ture, og ikke er bange for lidt bank...

Afslutningsvist skal det nævnes at Breakers aldrig har vundet så mange kampe som de gjorde efter James døde... Æret være hans minde...

MVH:

Asbjørn

Vis brugerens profil

4 arg nord 5g on Lør 4 apr 2009 - 13:10

R-kølle

Menneske Svaneridder
Jeg er enig i at nogle hold har lettere ved at kompensere for at modstanderen har en ettd'er. Det er dog langt fra alle hold der har mulighed for at have 2 mand med passblock og 5 med stand-firm og tackle, hvilket efter min mening er, hvad der sådan ca er nødvendigt for at kunne presse modstanderen til at vælge at bruge mere end 1 tur på at score.
Desuden er jeg ret uenig i at det bliver meget lettere at score hvis man udskyder sit mål 1 eller 2 ture netop fordi modstanderen får mulighed for bruge sine spillere og deres skills aktivt. Ved et toturs mål kommer der flere faktorer end blot udfaldet af terningerne.

Hvis der nogen der er i tvivl er jeg stadig stor modstander af MA 10.

over and out R-kølle

Vis brugerens profil

5 Re: off-side on Søn 5 apr 2009 - 14:02

gakkedulla

Menneske Stimand
Denne tråd burde have været 2 tråde. Som jeg ser det er der både et spørgsmål til triumviratet (som skulle have ligget der) og en start på en debat omkring emnet. Jeg vil her give mit besyv med i debatten, men ikke forholde mig nærmere til hvorvidt triumviratet vil lave ændringer.

Jeg har en one-turner. Han gør at jeg i måske 70% af de tilfælde hvor jeg ville have tabt kan spille draw istedet. Derudover sætter han modstanderens defence-tur ud af kraft. At han sætter dennes skills ud af kraft mener jeg er forkert (jvf asbjørns post) hvilket også typisk er langt mindre væsentligt end at modstanderen ikke får en tur til at gøre noget for at standse angrebet. Dette kan man mene er problematisk. Til gengæld er jeg også af den opfattelse at man rent scorings-mæssigt har større chancer i løbet af to eller flere ture end én. Eksempelvis kan man på et godt kaste-gribe hold stille sig i en position hvor det ikke er muligt for modstanderen at tage bolden fra én. Den opdæking der så måtte følge i modstanderens tur kan selvfølgelig betyde meget, men her er der altså også stigninger der gør det at score touchdown på 2 ture til noget der stort set ikke kan gøres noget ved. Det er selvfølgelig en pointe at der trods alt KAN stilles noget op, men jeg mener langt hen ad vejen at forskellen er psykologisk.
Hvis der er noget der virkelig er uretfærdigt ved 1-turners i min optik - så er det faktisk NETOP det der bliver nævnt i toppen af denne tråd som et mindre problem - nemlig at man kan score i spillets eller halvlegens sidste tur. Jeg mener i hvert fald at det er denne evne der virkelig batter i statistikken når det kommer til hvor mange kampe man taber når man har en one-turner. Det er tæve-holdene der har det største problem over for en one turner. Dette kan også eksemplificeres: Når et tævehold spiller mod en one turner og deres game går godt så spiller de uafgjort 70% af gangene hvis man skal købe de 70%. Når et kaste-gribe hold spiller mod en one turner har de langt større mulighed for at vinde fordi deres offence er mere sikkert end one-turnerens. Når der således er mange drives i en kamp er det rimeligt at regne med at ham der konsekvent bruger one turneren vil glide mere end den der spiller kaste-gribe holdet. Hvis man altså køber præmissen om det er lettere at score på 2 eller flere ture end på en.
Det kan så tilføjes at alle hold kan lave en opstilling der sætter de 70% til skamme. En linje helt nede bag ved gør det umuligt at blitze et hul med andet en gutter runners, der så skal slå en helvedes masse go-for-its alle sammen. Det eneste alternativ er at dodge igennem på 3'ere hvilket reducerer de 70% til omkring halvdelen. Dette gør det så muligt for ham der har one-turneren at stille en masse receivers i position uden at skulle arbejde ret meget for det. Dette er dog ikke mere end hvad et hvert andet dygtigt kaste-gribe hold kunne have gjort.

Kort sagt: Med den rigtige strategi gør man det faktisk nærmest dumt at forsøge at score på en tur fordi sandsynligheden kan gøres så lille med den rigtige opstilling. Dette har en pris - men det har taktiske valg i BB altid.

/Gax

Vis brugerens profil

6 Re: off-side on Man 6 apr 2009 - 10:36

Helge

ingen har endnu forholdt sig til den nederste og vigtigste pointe i starten af denne debat. er det fair hvis der er et play som kun et hold ud af de 25 tilgængelige kan benytte sig af. (her medtages ikke det store skubbe show.) der er endda ikke engang tale om et play der kræver det helt store for skill fronten, som jeg mener det to-turs angreb aslak snakker om som er et meget sikkert show, kræver. med andre ord: du kan vælge at have et dygtigt (og dermed dyrt) hold der kan score på to ture sikkert eller et mindre dygtigt hold (og dermed billigt) der kan score på 1 tur mindre sikkert. men her er der hellerikke taget højde for at mængden af rul afgør hvor vidt noget går galt. hvis man score på 2 ture er der en hel del rul som modstanderen kan lave der kan gå galt for den angribene spiller.

de nye regler har annuleret muligheden for wood elf one turners, så kan det være rotterne skal have en lignende omlægning af stats på houserule plan?

/helge

Vis brugerens profil

7 Re: off-side on Man 6 apr 2009 - 11:54

Helge

er muligvis lige kommet til den konklusion at et alternativ måske kunne være at lade være med at tude over de der rådne one turners....det er et spil når alt kommer til alt. balls to the walls, boys! så må der jo bare jokkes og piles istedet for... bloodbowl er bloodbowl, og det er også muligt at man kan få det til at holde op med at være det ved alt for mange house-rules.

simre stadig, men skal nok dele mine tanker og moods!

jeg savner janus...

Vis brugerens profil

8 Re: off-side on Man 6 apr 2009 - 12:29

gakkedulla

Menneske Stimand
/agree med alt i ovenstående post Smile

Vis brugerens profil

9 Re: off-side on Man 6 apr 2009 - 18:41

R-kølle

Menneske Svaneridder
Jeg er helt enig med helge i at janus er savnet. Jeg er desuden enig i at der ikke skal laves en masse houserules men derfor vil jeg alligevel godt have lov til at bitche i vildskab over ting som jeg synes er træls.

Jeg synes stadig ettd er noget ballade og efter de nye regler blot endnu en ekstra fordel til rotterne som i forvejen jo var et af de svageste hold man kunne finde ... eller hvordan var det nu Very Happy

hep hey og mer spas til folket jeg tager jer alligevel allesammen på måtten hvis i ikke er ordentlige

R-Kølle

Vis brugerens profil

10 Re: off-side on Tirs 7 apr 2009 - 13:49

Janushedemann

Halv-elver Diplomat
Hey, Jeg savner sgu også jer guys Smile

Og ja Helge, så må vi bare hærge de der rotter helt vildt i stedet !

/Janus

Vis brugerens profil

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]